Hyppää sisältöön

Balanced Scorecard

Balanced Scorecard

Balanced Scorecard (tasapainotettu tuloskortti) on strateginen johtamisjärjestelmä, joka kehitettiin 1990-luvun alussa Robert S. Kaplanin ja David P. Nortonin toimesta. Sen tarkoituksena on auttaa organisaatioita kääntämään strategiansa konkreettisiksi toimiksi ja mittareiksi. Balanced Scorecard tarjoaa kattavan kuvan organisaation suorituskyvystä, koska se tarkastelee menestystä useista eri näkökulmista. Tämä auttaa varmistamaan, että organisaation toiminta on tasapainossa ja että kaikki tärkeät osa-alueet otetaan huomioon.

Balanced Scorecardin neljä pääperspektiiviä ovat taloudellinen näkökulma, asiakasperspektiivi, sisäisten prosessien näkökulma, sekä oppimisen ja kasvun näkökulma.

Balanced Scorecard auttaa organisaatioita:

  • Selkeyttämään ja jalkauttamaan strategiaansa.
  • Seuraamaan ja mittaamaan suorituskykyä kokonaisvaltaisesti.
  • Tasapainottamaan lyhyen ja pitkän aikavälin tavoitteita.
  • Parantamaan sisäistä ja ulkoista viestintää.
  • Kohdistamaan resursseja strategisesti tärkeisiin kohteisiin.

Implementoimalla Balanced Scorecardin organisaatio pystyy varmistamaan, että kaikki strategian osa-alueet ovat linjassa ja että ne tukevat toisiaan kohti yhteisiä tavoitteita.

Tilaa uutiskirjeemme

Voit voittaa ilmaisen koulutuksen!

    Hyväksyn tietojeni käsittelyn tietosuojaselosteen kuvaamalla tavalla.


    Kun kaipaat asioihin jotain järkeä, ota yhteyttä!

    Asiakaskokemus ja myynti

    Pauline Ranta

    +358 41 505 7255

    Buukkaa tapaaminen

    Asiakaskokemus ja myynti

    Heidi Grönroos

    +358 50 3879037

    Buukkaa tapaaminen

    Konsultointi

    Elina Kervinen

    +358 40 55 260 22

    Buukkaa tapaaminen

    Rekrytointi, freelance-toimeksiannot

    Jutta Glad

    +358 40 540 86 64

    Buukkaa tapaaminen

    Koulutukset ja työpajat

    Raija Harle

    +358 40 747 29 22

    Buukkaa tapaaminen