Hyppää sisältöön

Miksi Taskmill menestyy, vaikka IT-ala on myllerryksessä?

Jaa somessa:

IT-alan tilanne on ollut viime aikoina haastava. Useat suuret konsulttitalot ovat joutuneet käymään läpi YT-neuvotteluita ja irtisanomaan asiantuntijoitaan. Rekrytointi on vaikeaa ja hidasta, ja siksi henkilöstövähennysten pitäisi olla viimeinen keino yrityksille, jotka elävät asiantuntijoidensa osaamisesta. 

Taskmill on onnistunut kulkemaan vastavirtaan. Seitsemän toimintavuotemme aikana emme ole joutuneet YT-neuvotteluihin. Päinvastoin – tänäkin vuonna olemme jo nyt saavuttaneet 40 % kasvun, vaikka vuosi on vasta puolivälissä. Myös kannattavuus on kehittynyt positiivisesti. 

Mistä tämä johtuu? Lyhyesti sanottuna: toimimme niiden periaatteiden mukaan, joita myös asiakkaillemme suosittelemme. 

Mitkä tekijät selittävät Taskmillin vakaan kasvun?

1. Pitkäjänteiset asiakassuhteet

Rakennamme ja vaalimme luottamuksellisia asiakassuhteita nillä toimialoilla, joissa olemme vahvoja. Asiakkaamme arvostavat osaamistamme ja yhteistyön mutkattomuutta. Tavoitteenamme on aidosti ymmärtää asiakkaan tilanne ja tarjota apua vain silloin, kun sille on selkeä tarve – ei enempää, ei vähempää. 

2. Korkean lisäarvon palvelut

Tarjoamme asiakkaillemme palveluita, joilla on selkeä vaikutus liiketoimintaan, esimerkiksi tehokas kehittämistoiminta, projektien ja tuotteiden johtaminen, laadunvarmistus ja asiakkaan tarpeeseen räätälöidyt koulutukset. Näillä alueilla on kysyntää etenkin epävarmoina aikoina, kun yritykset hakevat tehokkuutta. Emme tarjoa volyymiin perustuvaa “bulkkikonsultointia”, vaan keskitymme kriittisiin rooleihin ja vahvaan erikoisosaamiseen. 

3. Ketterä toimintamalli ja kevyt organisaatio

Syömme omia lääkkeitämme ja olemme ketteriä. Meillä ei ole raskaita rakenteita, joten voimme reagoida nopeasti muuttuviin tilanteisiin. Sisäinen kehitys ja toimintatapojen hiominen tapahtuvat joustavasti sen mukaan, kenellä on kulloinkin resursseja ja motivaatiota panostaa. 

4. Tyytyväiset asiantuntijat ja harkittu rekrytointi

Panostamme työyhteisöön ja osaajiemme viihtyvyyteen. Tämä näkyy sekä asiakkaille että meillä sisäisesti: viimeisen 1,5 vuoden aikana vain yksi asiantuntija on vaihtanut maisemaa. Emme kasva rekrytoimalla suuria määriä kerralla, vaan valitsemme uudet asiantuntijat tarkasti asiakaskysynnän mukaan. 

Lisäksi käytämme tarpeen mukaan huolella valittua freelancer-verkostoa, johon kuuluu yli 200 kokenutta osaajaa. Tunnemme freelancerimme, heidän taustansa ja toiveensa, mikä mahdollistaa aidosti toimivan yhteistyön. 

5. Kokemus ja luotettavuus

Taskmillin asiantuntijat ovat kokeneita ja kykenevät tuottamaan arvoa nopeasti. Erityisesti haastavissa projekteissa asiakkaat arvostavat sitä, että tekeminen on alusta asti ammattitaitoista ja luotettavaa. 

6. Selkeä fokus

Emme pyri palvelemaan kaikkia kaikkialla. Keskitymme toimialoihin ja asiakassegmentteihin, joissa meillä on vahva asema ja ymmärrys. Tämä fokus mahdollistaa syvällisemmän asiantuntemuksen ja vähentää altistumista suhdanteiden heilahteluille. 

Taskmillin menestys nykyisessä haastavassa markkinatilanteessa johtuu siis useista tekijöistä, jotka liittyvät siihen, että syömme omia lääkkeitämme ja noudatamme omia ohjeitamme.


Haluatko jutella lisää? Ota meihin yhteyttä!


Voit buukata palaverin myyntitiimimme kanssa täältä:

Tilaa uutiskirjeemme

Voit voittaa ilmaisen koulutuksen!

Kun kaipaat asioihin jotain järkeä, ota yhteyttä!

Asiakaskokemus ja myynti

Pauline Ranta

+358 41 505 7255

Buukkaa tapaaminen

Asiakaskokemus ja myynti

Heidi Grönroos

+358 50 3879037

Buukkaa tapaaminen

Konsultointi

Elina Kervinen

+358 40 55 260 22

Buukkaa tapaaminen

Rekrytointi, freelance-toimeksiannot

Jutta Glad

+358 40 540 86 64

Buukkaa tapaaminen

Koulutukset ja työpajat

Rasmus Ståhle

+358 44 705 3234

Buukkaa tapaaminen