Hyppää sisältöön

Mirkan älykkäät hiomalaitteet kertovat käyttäjälle hänen työtavoistaan

Mirka Oy tarjoaa maailmanluokan ratkaisuja pintakäsittelyyn ja tarkkuushiontaan. Yrityksen valikoimiin kuuluu hiomakone- ja kiillotuslaitteita sekä muita kekseliäästi suunniteltuja koneita. Mirka on yritys, joka on 80-vuotisen historiansa aikana aina pyrkinyt toimimaan laaja-alaisesti ja löytämään uusia näkökulmia liiketoimintaansa. Mukana Mirkaa auttamassa innovatiivisten hankkeiden ja ketterän tekemisen saralla on ollut Taskmillilta useampi asiantuntija. 

Taskmillin asiantuntijat ovat toimineet Mirkan edustajina hankkeejohdollisissa tehtävissä useissa yrityksen kärkihankkeissa, joiden tarkoituksena on ollut rakentaa mahdollisimman toimintavarmoja ja nopeita sovelluksia ja järjestelmiä. Samalla myös toimintamalleja ja tekemisen tapaa on viety yhdessä uudelle ketterämmälle tasolle.

Taskmillin asiantuntijat ovat vetäneet esimerkiksi MyMirka-sovelluksen toteutusprojektin ja Mirka.com- verkkosivu-uudistushankkeen. MyMirkan innovatiivisena tarkoituksena on tarjota hiomalaitteiden käyttäjille entistä parempi asiakaskokemus: sovelluksella voi muodostaa bluetooth-yhteyden hiomakoneeseen ja datan avulla käyttäjä saa luotettavaa tietoa mm. siitä, miten paljon hän on altistunut tärinälle. Lisäksi sovellus kertoo esimerkiksi akun jäljellä olevan kestoajan. Sovelluksen avulla voidaan merkittävästi ehkäistä työterveysriskejä ja lisätä työturvallisuutta.

Jo alkuvaiheessa Taskmill tuli mukaan kuvioihin auttamaan päivittäisen toiminnan tavoitteellisessa pyörittämisessä ja varmistamaan kehitystyön onnistumisen. Taskmillin Agile Leadership Consultant Timo Ruottinen toimi Scrum Masterina hankkeen kahdessa kehitystiimissä. Kehitystyön tehokkuus ja laatu sekä saumaton yhteistyö eri sidosryhmien välillä olivat Ruottisen päivittäisen työn kulmakiviä.

“Pyrin tekemään kehitystiimien arkipäivästä mahdollisimman jouhevaa ja poistamaan kaikki kehitystyötä hidastavat tai estävät blokkerit heidän tieltään. Kohensimme tiimien työskentelytapoja sprintti sprintiltä muunmuassa vetämieni retrospektiivien avulla. Tämä on ollut yksi mielenkiintoisimpia projekteja, joissa olen ollut mukana”, Ruottinen kertoo.

“Molemmat sovellukset saatiin julkaistua aikataulussa ja halutulla laadulla, ja nyt ne mahdollistavat Mirkan asiakkaille vaivattoman ja nykyaikaisen asiakaskokemuksen. En malta odottaa mitä innovaatioita Mirka seuraavaksi lähtee viemään eteenpäin!” Ruottinen jatkaa.

Mirkan asiakaskokemuksesta vastaava Program Manager Matias Sandås on tehnyt yhteistyötä useiden Taskmillin konsulttien kanssa. “Taskmillin asiantuntijat ovat aidosti edustaneet Mirkaa ja vieneet meidän tahtotilaamme eteepäin eri hankkeissa. Lisäksi olemme tarvittaessa sparrailleet siitä miten ketteryyttä tekemisen saralla saadaan edistettyä. Olen ollut erittäin tyytyväinen yhteistyöhön”, Sandås kertoo.

Mirka Bulldog on jokaiselle suomalaiselle tuttu hiekkapaperin nurjalta puolelta, mutta 97% yrityksen tuotteista menee vientiin. Tulevaisuudessa tulemme näkemään lisää uusia innovaatioita tältä muuntautumiskykyiseltä yrityksekseltä.

Tilaa uutiskirjeemme

Voit voittaa ilmaisen koulutuksen!

    Hyväksyn tietojeni käsittelyn tietosuojaselosteen kuvaamalla tavalla.


    Kun kaipaat asioihin jotain järkeä, ota yhteyttä!

    Asiakaskokemus ja myynti

    Pauline Ranta

    +358 41 505 7255

    Buukkaa tapaaminen

    Asiakaskokemus ja myynti

    Heidi Grönroos

    +358 50 3879037

    Buukkaa tapaaminen

    Konsultointi

    Elina Kervinen

    +358 40 55 260 22

    Buukkaa tapaaminen

    Rekrytointi, freelance-toimeksiannot

    Jutta Glad

    +358 40 540 86 64

    Buukkaa tapaaminen

    Koulutukset ja työpajat

    Raija Harle

    +358 40 747 29 22

    Buukkaa tapaaminen