Hyppää sisältöön

Fasilitointi

Tuomme rakenteen ja tavoitteelliset työtavat ratkomaan tärkeimmät asiasi

Fasilitointi on laaja joukko tekniikoita, jotka helpottavat yhdessä ideointia, ongelmanratkaisua, suunnittelua ja kaikenlaista muutakin ryhmässä tehtävää toimintaa. Fasilitoinnista on apua jo muutaman henkilön kanssa, mutta fasilitointitekniikat venyvät myös satojen henkilöiden yhteiseen tekemiseen.

Me Taskmillin kokeneet fasilitaattorit tuomme rakenteen ja tavoitteelliset työtavat juuri sinulle tärkeimpien asioiden käsittelyyn. Lisäksi annamme asiantuntijoille rauhan keskittyä asiasisältöön.

Meiltä löytyy kokemusta niin muutamien kuin satojenkin henkilöiden työpajojen fasilitoinnista. Mitä sinä haluaisit tehdä yhdessä?

    Hyväksyn tietojeni käsittelyn tietosuojaselosteen kuvaamalla tavalla.

    Esimerkkejä tilanteista, joissa kokenut fasilitoija voi auttaa

    Uuden alun fasilitointi

    • Ongelmanmääritys ja priorisointi -työpajamme auttaa sinua löytämään tärkeimmät asiat ja keskittymään niiden edistämiseen.
    • Ongelmanratkaisu ja kokeileva tilanteen parantaminen -fasilitointipakettimme auttaa sinua löytämään etsimäsi parannukset.
    • Käyttöönottojen kehittäminen -työpajassa paneudumme yhdessä uusien palveluiden tai muutosten lanseeraukseen loppuasiakkaille sekä siihen, miten käyttöönotosta tehdään oppivaa ja aiempaa nopeampaa.
    • Henkilökohtaiset työrutiinit ja päivittäisen työrauhan luominen.

    Osaamisen levittäminen fasilitoimalla

    • Osaamisyhteisöiden järjestäminen ja uusien viestintätapojen luominen. Esimerkin kautta tuomme uusia tekniikoita asioiden yhdessä tekemiseen – niin etänä tai paikan päällä.
    • Jaamme toimivaksi todettuja käytäntöjä yhteisten tilaisuuksien, videoiden ja kirjallisen keskustelun avulla.
    • Kampanjat valituista aiheista, esim.
      • Päätöksenteon kehittäminen organisaatiossa, jossa päätöksiä tehdään laajemmin kuin aikaisemmin.
      • Datan hyödyntämisen lisääminen käytännön työssä: miten kerään ja rikastan dataa, miten hyödynnän dataa, miten lisään työni läpinäkyvyyttä?
      • Asiakaspalautteen ja asiakasarvon huomiointi kehittämisessä: miten nopeutan palauteketjua asiakkaalle ja miten priorisoin asiakaspalautetta maailmassa, jossa ideoita on aina liikaa?
      • Ketterä / hajautettu HR: miten suorituskykyarviointi, reilut palkkauksen periaatteet, rekrytointi ja muut perinteiset HR toiminnot toteutetaan ketterässä organisaatiossa?
      • Oppimisen nopeuttaminen: miten oppia tavoitteellisesti, hauskasti ja osana arkea? Miten oppia yhdessä ja yksin? Mistä löydän uusia lähteitä ja miten jaan osaamistani? Miten otan työn ulkopuolelta kuulemiani ideoita nopeasti käyttöön?

    Työn fasilitointi läsnä tai etänä

    • Osallistavat etäkokoukset ja kokoukset, joissa osa osallistujista on etänä: miten aktivoida osallistujat? Miten fasilitoida yhteistyötä?
    • Työkalut: miten valmistella etäkokouksia? Minkälaisia työkaluja hyödyntää?
    • Isot kokoukset: mitä erikoista huomioitavaa näissä on etänä? Mitä vaihtoehtoja minulla on järjestämiseen?

    Jaa somessa:

    Kun kaipaat asioihin jotain järkeä, ota yhteyttä!